[:en]Record number of women in the US Congress after midterm election[:es]Número récord de mujeres en el Congreso de los Estados Unidos [:]

[:en]The number of American women in power has grown steadily, but this year’s election, with more than 270 women running for Congress and governor, shattered records.

96 women have been elected to the U.S. House, 12 women to the U.S. Senate and 9 women will serve as governor.

How many were there before?

Prior to this year’s election, there were 107 women in Congress – 84 in the House, out of 435 members, and 23 in the Senate, out of 100. Six women were serving as governors, out of 50.

1 out of 5 Congress members are women.

Of the 107 women serving in Congress, 38 are women of color. And of the six women who currently serve as governor, one is a woman of color. 40 women of color were elected to the House, 1 to the Senate and 1 will serve as governor.

Which party has more women?

The majority of women running were Democrats, but both parties aimed to set a new high:

  • 100 Democratic women elected
  • 17    Republican women elected

7 women made history by winning in the House:

  • 9 women were elected to serve as a governor.
  • 12 women were elected to the Senate.
  • 96 women were elected to the House.

Source: LA Times[:es]El número de mujeres estadounidenses en el poder ha crecido de manera constante, pero las elecciones de este año, con más de 270 mujeres que se postulan para el Congreso y la gobernadora, rompieron récord en EE UU.

96 mujeres han sido elegidas para la Cámara de Representantes de los Estados Unidos, 12 mujeres para el Senado de los Estados Unidos y 9 mujeres serán gobernadoras.

¿Cuántas había antes?
Antes de la elección de este año, había 107 mujeres en el Congreso: 84 en la Cámara Baja, de un total de 435 miembros, y 23 en el Senado, de un total de 100. Seis mujeres servían como gobernadoras, de un total de 50.

1 de cada 5 congresistas son mujeres.

De las 107 mujeres que sirven en el Congreso, 38 son mujeres de color. Y de las seis mujeres que actualmente sirven como gobernadoras, una es una mujer de color. 40 mujeres de color fueron elegidas para la Cámara de Representantes, 1 para el Senado y 1 para gobernador (el término “de color” se refiere a cualquier otra etnia que no sea blanco-caucásico).

¿Qué partido tiene más mujeres?
La mayoría de las mujeres que se postularon fueron demócratas, pero ambos partidos intentaron establecer un nuevo récord:

  • 100 mujeres demócratas elegidas
    17 mujeres republicanas elegidas
    7 mujeres hicieron historia al ganar en la casa de representantes.

  • 9 mujeres fueron elegidas para servir como gobernador.
    12 mujeres fueron elegidas para el Senado.
    96 mujeres fueron elegidas a la casa.

Source: LA Times[:]

Leave a Reply